Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Imprese: gli obiettivi

Il percorso di digitalizzazione delle imprese, anche piccole e medie, ha registrato una forte accelerazione nell’ultimo periodo, ma è ancora ostacolato da una mancanza di piena consapevolezza sul potenziale del digitale. Le azioni che verranno intraprese nell’ambito della nuova Agenda Digitale saranno orientate a:

  • diffondere informazioni per aumentare la consapevolezza delle potenzialità e dei benefici del digitale per le attività delle imprese e per accrescere la loro redditività, produttività e competitività;
  • promuovere interventi per lo sviluppo di tecnologie emergenti ed evolute, per permettere alle imprese di ottimizzare i processi produttivi, aumentando la competitività sul mercato, sia nazionale che internazionale;
  • potenziare le digital skills di lavoratori, imprenditori e manager per permettere a tutti di fruire di servizi e opportunità che le nuove tecnologie offrono;
  • accompagnare e supportare le imprese nel processo di trasformazione digitale, portandole a considerare i dati e il digitale la nuova risorsa per raggiungere livelli di efficienza e produttività sempre maggiori;
  • attuare interventi volti ad aiutare le imprese a difendersi dagli attacchi cyber, avvalendosi del supporto di tecnici e società di consulenza specializzati.